vrijdag 10 februari 2012

Friday Cooking : Risotto agli spinaci


Ik dacht altijd,risotto maken dat lukt me nooit.
Toen ik wat meer tijd had dacht ik ik ga het gewoon stap voor stap proberen.
En het is leuk om te maken!! En lekker!
Wel moet je er zeker van zijn dat je zeker een 20/25 minuten niets anders te doen hebt,
want risotto maken doe je niet zomaar tussendoor.
Het moet met zorg gedaan worden,en dan schotel je een overheerlijke risotto voor.

Dit recept heb ik van Albert Heijn en goed te doen.
Het staat er als bijgerecht maar risotto vult aardig dus ik eet het als hoofdgerecht




Ingrediƫnten :
1 bekertje slagroom ( 125 ml )
1 liter kippenbouillon heet ( van tablet )
1 teen knoflook,fijngesneden
1 ui ,  gesnipperd
1 zak spinazie (300 gr)
chilipeper (molentje)
3 el olijfolie
75 gr parmezaanse kaas
300 gr risottorijst ( zak 500 gr )


Bereiden
1.Verhit de olie in een pan, liefst een met een dikke bodem, omdat die de warmte beter verdeelt. Voeg de ui toe en fruit 10 min. zonder dat de ui kleurt. Snijd ondertussen de spinazie in reepjes. Voeg de spinazie en knoflook toe en schep om.
 2. Voeg de rijst toe en bak 3 min. mee totdat de korrels glanzen. Voeg een scheut bouillon toe en roer tot deze is opgenomen. Voeg dan weer een scheut toe. Herhaal tot de rijst gaar is. Dit duurt ca. 20 min. De rijst is dan nog wel stevig, maar niet meer hard; controleer eventueel door te proeven.
3. Zet het vuur uit. Voeg de geraspte kaas en de slagroom toe. Doe de deksel op de pan en laat 3 min. staan. Breng op smaak met chilipeper en zout en serveer direct. Rasp aan tafel de rest van de kaas over de risotto.

Eet smakelijk !

Recept : www.ah.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten