donderdag 12 januari 2012

Nice to know : The Secrect

                       Terwijl ik met mijn blog bezig ben blader ik weer eens door the Secret.



Een boek wat ik ongeveer 3 jaar geleden had aangeschaft en meenam op vakantie.
Ik ben gaan lezen en kon niet meer stoppen.Ieder vrij moment pakte ik het boek en slurpte alle informatie op over positief denken en doen.

Het boek the Secret gaat over de aantrekkingswet van gedachten.

Eén van de vele uitspraken is:

JOHN ASSARAF
Het probleem is dit: de meeste mensen denken aan wat ze niet willen,en dan vragen ze zich
af waarom dat elke keer weer gebeurt.

De enige reden waarom mensen niet krijgen wat ze willen,is dat ze meer denken aan wat ze níet willen dan aan wat ze wél willen.Luister naar je gedachten,en luister naar de woorden die je zegt.

In het begin is het heel vermoeiend want je moet alles ombuigen naar positief,anders denken.
Vroeger dacht ik vaak,ja hoor dat moet mij weer overkomen,en ja dan gebeurde het ook ,want vooraf had ik negatieve gedachten.Of ze zullen het wel stom vinden of ik zal wel geen plek hebben enz
Ik probeer nu, en dat lukt me aardig, om in ieder geval de gebeurtenissen en dingen die op mijn pad komen positief te benaderen.
Je kan wel van te voren denken, met bijvoorbeeld een afspraak ,het zal wel niets worden. Dat heeft geen zin . Als je tegen jezelf zegt ,dat gaat me lukken,of het wordt vast leuk, dan ga je al op een andere manier er naar toe.En je ziet vanzelf wel wat er gebeurd.
Wanneer je je aanleert om zo naar de dingen te kijken dan zal je merken dat je veel sneller een tegenslag kan ombuigen en dat werkt wel om het leven aangenamer te maken.En het sterkt je.

Think positive

Bron: The Secret










Geen opmerkingen:

Een reactie posten